Daisypath Anniversary tickers


Salam bukit jalil..

Pertamanya tahniah untuk skuad kelantan kerana berjaya mara ke peringkat akhir Piala Malaysia. Penantian 39tahun yang dinanti.. Setelah mengenepikan Perlis dgn agregate 5-1..

Ada beberapa perkara yang menarik hati sy mengenai bola kali ni.. Pada peringakat separuh akhir yg lalu,perlawanan tersebut telah disaksikan oleh YB TGNA yg juga MB bg negeri kelantan..Tok guru juga telah mengeluarkan ulasan beliau..Di sini sy sertakan video temuramah tersebut..






Analisis video..

0) Kita kena bersyukur atas segala nikmat kejayaan yg diberikan..itu kata2 pertama yg keluar dr TGNA..
1) Ulasan : ramai pemain2 kelantan xcukup stamina kerana sering terjatuh sendiri..keduanya pemain2 berkerumun ----} mungkin boleh susun strategi lagi baek..
2) Takdir dan segala ketentuan ditangan ALLAH YG MAHA KUASA..Menang atau kalah,berjaya atau gagal ditangan ALLAH..
3) TGNA melarang penonton2 bermain mercun,kerana ianya mengganggu org lain(terkejut),menghilangkan nikmat menonton dan boleh merosakkan tubuh badan..
4) TGNA juga melarang peminat2 dari mengibar bendera2 politik bg menjga sensitiviti masing2..Kemeriahan semangat kesukanan "sport spirit" mesti dijaga..
5) Pesanan TGNA kepada penyokong2 kelantan pada perlawanan ms depan agar berdoa tuk kejayaan dan bertakbir..

Menariknya,setelah dinafikan royalti minyak oleh kerajaan UMNO dan Barisan Nasional kerajaan Kelantan tetap menghargai pemain2 dan pegawai kerana mampu mara ke pringkat akhir..Kerajaan Kelantan mengumumkan cuti peristiwa pada hari ahad bg keselesaan dan keselamatan penyokong2 kelantan yg bermusafir beserta dgn hadiah mengerjakan UMRAH untuk semua pemain dan pegawai2 kecuali B.Sathianathan lah kan..Mana tau selepas ini pemain kelantan akn lebih baik dari segi rohaninya..ALLAHU 'ALAM..

Kelantan pd final sabtu nnt akn bertemu pasukan Negeri Sembilan..Penyokongnya ROMA DAN PAEZ..



Penyokong Hensem dari kampung Jiboi Baru...



scleROMA yg bertafakur gaya macho..

CUKUP UNIK NEGERI KELANTAN... MOGA2 KELATE MENANG,KALU KALOH PON NK BUAT GUANO KEH..
|
This entry was posted on 3:18 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On November 7, 2009 at 7:49 AM , M.Affan Ns said...

kaloh doh... usoho lagi.. =P